Stærkt makkerpar sætter turbo på agendaen om flere kvinder i ledelse.

Den 1. juli 2021 bliver medlemsorganisationen ”Kvinder I Bestyrelser” en del af Ballisager Executive. De to organisationer har fundet fælles fodslag i arbejdet med at udvikle kvindelige ledere gennem individuel sparring og facilitere netværk for karrierekvinder. Arbejdet fortsætter hos Ballisager Executive, der er en del af Konsulenthuset ballisager.

Ambitiøse planer om flere kvinder på ledergangen og i bestyrelseslokalerne.

Går det godt nok med at få kvinderne ind på ledergangen og ind i beslutningslokalerne?

Ifølge Danmarks Statistik er ca. 1/3 af lederne i Danmark kvinder, men på toplederniveau er kun 1 ud af 6 kvinder.

Danmark er derfor stadig er alt for langt fra skiven, hvis man spørger forhenværende bestyrelsesformand Annette Piilgaard fra Kvinder i Bestyrelser (KIB) og CEO Søren Helsted fra Ballisager Executive. Selvom lige muligheder mellem kønnene er et af FN’s Verdensmål, er det langt fra hverdag i alle virksomheder i Danmark.

Et er at gisne om, hvor kæden hopper af. Men et nyt makkerpar vil fra 1. juli forene deres kræfter og vil  fokusere på at gøre noget ved problemet. Derfor har medlemsorganisationen ’Kvinder I Bestyrelser’ (KIB) besluttet at blive en del af Ballisager Executive, så de sammen kan lægge flere kræfter i deres arbejde og tilbyde nye muligheder for medlemmerne.

Vi har gennem et stykke tid drømt om at udvide paletten for hvordan vi arbejder med lederudvikling for kvinder,” fortæller forhenværende bestyrelsesformand Annette Piilgaard, der også er administrerende direktør i kommunikationsbureauet NORD DDB.

Potentialet er kæmpestort. Der er så mange dygtige, ambitiøse kvinder med solid ledererfaring, og virksomhederne ved godt, at de mangler kvinder i alle ledelseslag – også i talent-laget af kommende ledere.”, fortsætter hun.

Få rådgivning af to dobbelte verdensmestre

KIBs medlemmer, der repræsenterer kvinder fra de øverste ledelseslag, vil alle blive tilbudt at overgå til Ballisager Executive. Derudover vil den forhenværende bestyrelse fra KIB indgå i et nyoprettet advisory board for MY Lead/KIB sammen med CEO Søren Helsted og executive coach Mette Bloch.

Derudover har KIB gennem de seneste år haft ca. 20 rådgivere og mentorer tilknyttet deres medlemsnetværk, som medlemmerne kunne sparre med om deres karriere og lederprofil. Sammensætningen af mentorer har med vilje været bred og bestået af headhuntere, topledere, bestyrelsesformænd, brandingeksperter, erhvervspsykologer og performanceinstruktører. Det nye set-up med Ballisager Executive/KIB vil ligesom tidligere tilbyde et mentornetværk og suppleret med alle de kompetencer, som ballisager-gruppen selv råder over.

Annette Piilgaard fortsætter: ”Valget faldt på Ballisager Executive, fordi der lå et veldefineret program for lederudvikling af kvinder. Vi var særlig tiltrukket af, at programmet arbejder 360 grader med både personlig selvindsigt, kurser, implementering og efterfølgende netværk. Ballisager Executive arbejder med redskaber fra elitesportens verden for at sikre den rigtige præstation på det rigtige tidspunkt og uden at brænde ud.  Det betyder meget for os, at deres coaches selv har gået hele vejen. Hvor tit har man mulighed for at blive udviklet af to dobbelte-verdensmestre?”

CEO Søren Helsted fortsætter: ”Vi er meget glade for, at bestyrelsen i KIB rakte ud til os. Det tog ikke lang tid under første møde at se potentialer hos begge organisationer, og ikke mindst hvordan vi sammen kunne nå længere”.

Kontaktoplysninger:

CEO Søren Helsted, Ballisager Executive. 20 80 19 24 eller she@ballisager.com

Forhenværende bestyrelsesformand Annette Piilgaard, Kvinder i Bestyrelser. 22 16 13 17 eller annette.piilgaard@dk.nordddb.com

image_printUdskriv eller gem som PDF